top of page

Ar mokame save pitch'inti?


„Ką veikiate, kuo užsiimate?“ – klausimas išnyra pasirodžius naujose aplinkose – networking vakarėliuose, būreliuose, gimtadieniuose ar kitose aplinkose. Dažniausiai į jį atsakome įvardindami savo išsilavinimą, profesiją ar tai, „kas ant liežuvio galo“, tačiau išgirdę kito žmogaus įsimenantį, įkvepiantį prisistatymą (angl. pitch), suvokiame, kad praleidome galimybę paminėti svarbiausias detales apie save, išskirtinai mus geriausiai parduodančius raktažodžius.

Nors idealios formulės nėra, standartiškai pitch'as savyje talpina tris elementus, idant būtų efektyvus, pvz.:


Sveiki, aš padedu X [auditorija] pasiekti Y [pageidaujamas rezultatas] darydamas K [konkreti veikla, kurianti vertę šiandien ar ryt].


Bet įsivaizduokime vakarėlį, kuriame tos pačios struktūros sakinį kartoja kas antras pašnekovas... Nuobodu! Kūrybinių konsultacijų įmonės Writest įkūrėja Miglė Marija Galvonaitė, ne vienam padėjusi išgryninti savo istoriją, turi rekomendacijų, ką daryti kitaip, kad pasakodami apie save išsiskirtume iš minios, pvz.:


Klausytojai, skaitytojai mąsto jungtimis su tuo, ką jau iki šiol patyrė, girdėjo, matė, skaitė, apmąstė, apkalbėjo, tai yra, pagal savo socialiniame burbule ar visuomenėje vyraujančią kultūrą ir jos simbolius. Tad jei esate, pavyzdžiui, mokslininkas ir nori būti išgirstas tų, kurie domisi mokslu, verta į pitch'ą įtraukti kokį nors jiems atpažįstamą simbolį – mokslininką, frazę, teoriją, situaciją, vaizdinį ar pan. Čia svarbu nepaslysti ir nenuklysti į klišes – paieškoti naujų, mažiau girdėtų išsireiškimų.


Pvz.: Mano misija – pritraukti Nobelio premiją į Lietuvą.


Iš savo #personalbranding patirties su klientais, matau, kad retas mūsų spontaniškai gali sugalvoti įsimintiną ir efektyvią vieno sakinio istoriją apie save, todėl net neabejokime, kad mums įspūdį padarę pitch'ai yra iš anksto apgalvoti ir surepetuoti.🙂


Užkabinome šią temą su Marija Delfi tekste, o giliau panagrinėjome ir pateikėme daugiau pvz. naujienlaiškyje, kuris kartą per mėnesį pasiekia mano prenumeratorius.

Comments


bottom of page