Dirbdama su asmeniniu prekės ženklu (ang. personal branding) jau ketverius metus esu prisiklausiusi įvairių stereotipų: kai kurie jų ne vienerius metus viešojoje erdvėje sukasi it vilkeliai, kaskart pasipildydami naujomis frazėmis, kurių esmė ta pati – teisintis sau, kodėl to nedarau, arba menkinti tuos, kurie su tuo dirba. Stereotipai kyla iš nežinojimo, įsivaizdavimo ar nuogirdų. Apžvelkime keletą jų, kuriuos dažnai galima girdėti tarp mūsų.
„Kada Tu su klientais dirbi, jei tik save promini?“ – toks paprastas, išmušantis iš vėžių klausimas, į kurį paprasčiausias atsakymas gali būti toks: „kadangi save prominu, tai dirbti reikia mažiau, nes klientai patys į mane kreipiasi“. Išsamesnis atsakymas susijęs su gilesniu supratimu, kai tikslingai valdomas žinomumas ir demonstruojamas ekspertiškumas visada pritraukia naujų klientų, padeda vystytis networkingui, atveria naujų bendradarbiavimo galimybių, diversifikuoja, o dažnu atveju ir padidina gaunamas pajamas. Tad kad ir kas slypi po žodžiu „promini“, dažnu atveju kitiems galime padėti tik tada, kai patys žinome, kur link judame.
,,Geriau jau jėgas skirti darbui nei piarui“, – taip mąstydami žmonės maždaug po pusės metų pradeda ieškoti profesionalios personal branding pagalbos, kai į darbo pokalbius nebeateina geri kandidatai, kai „nebeprasibraunama“ iki didesnių klientų, kai suprantama, kad nebeturi gero networkingo, kai vis mažiau dėmesio gauna ir viešojoje erdvėje. Pasirodo, kad daug dirbdami mes pamirštame apie savo darbus papasakoti viešai. Ir nors kartais tam tereikia vieno posto į savaitę asmeninėse paskyrose, kad kiti žinotų, kuo gyvename, ką nuveikėme, kaip padedame klientams, ilgainiui, neskirdami tam dėmesio, mes prarandame galimybes augti. Man patiko vienos klientės išsakyta mintis: „kad esu kieta savo srityje žinau tik aš ir dar trys kartu su manimi dirbantys vadovai“. Galima išvesti įvairių paralelių tarp asmens ir verslo, bet esmė ta pati – šiandien komunikacija tokia pati svarbi, o gal dar svarbesnė nei nudirbti darbai. Juk šiandien stiprus vadovo asmeninis prekės ženklas tampa paskatinimu, inspiracija ar pavyzdžiu kitiems, o gebėjimas komunikuoti yra didžiulis privalumas ir pačiai organizacijai.
Visas tekstas Delfi.
Comments