Šįkart dėmesį skirsiu pitch'ui – įrankiui, kurį naudojame prisistatydami būsimiems klientams, naujiems kolegoms susitikimuose, networking'o vakaruose, konferencijose ar kt. formatuose. Tai trumpas savęs apibūdinimas – iki 30 s. ilgio, gimęs startuolių ekosistemoje, bet puikiai pritaikomas ir personal branding srityje. Svarbūs momentai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį:
➕ nepamirškite raktažodžių, su kuriais norite save sieti, jie turi būti pitch'e
➕ kiekvienas žodis pitch'e turi būti vertas būti jame
➕ standartiškai pitch'as savyje talpina tris elementus, idant būtų efektyvus, pvz.:
„Sveiki, aš padedu X [auditorija] pasiekti Y [pageidaujamas rezultatas] darydamas K [konkreti veikla, kurianti vertę šiandien ar rytoj].“
Štai ir turime sakinį ar kelis, atsakančius į klausimą „ką aš veikiu?“. Bet įsivaizduokime vakarėlį, kuriame tos pačios struktūros sakinį kartoja kas antras pašnekovas... Nuobodu! Retas mūsų spontaniškai gali sugalvoti įsimintiną ir efektyvią vieno sakinio istoriją apie save, todėl net neabejokime, kad mums įspūdį padarę pitch'ai yra iš anksto apgalvoti ir surepetuoti.
Profesionali tekstų rašytoja Miglė Marija Galvonaitė, ne vienam padėjusi išgryninti savo istoriją, turi rekomendaciją, ką daryti kitaip, kad pasakodami apie save išsiskirtume iš minios:
A. Tikslumas
Skambios frazės kabina pirmąsias sekundes, bet jei po prisistatymo klausytojo atmintyje neliks žinutės, ką tiksliai veikiate ir kokį pokytį galite atnešti į žmogaus gyvenimą, pitch'as, kažin, ar bus veiksmingas ilgojoje perspektyvoje. Jie prisimins, kad pasakėte kažką išties įspūdingo, bet paprašius pakartoti ar atėjus akimirkai rekomenduoti Jus draugui, kolegai, pažįstamam, greičiausiai, nesiims iniciatyvos.
Pvz.: Priartinu meną prie žmogaus, pakviesdamas tapti parodos bendrakūrėju.
B. Intertekstualumas
Klausytojai ar skaitytojai mąsto jungtimis su tuo, ką jau iki šiol patyrė, girdėjo, matė, skaitė, apmąstė, apkalbėjo, tai yra, pagal savo socialiniame burbule ar visuomenėje vyraujančią kultūrą ir jos simbolius. Tad jei esate, pavyzdžiui, mokslininkas ir nori būti išgirstas tų, kurie domisi mokslu, verta į pitch'ą įtraukti kokį nors jiems atpažįstamą simbolį – mokslininką, frazę, teoriją, situaciją, vaizdinį ar pan. Čia svarbu nepaslysti ir nenuklysti į klišes – paieškoti naujų, mažiau girdėtų išsireiškimų.
Pvz.: Mano misija – pritraukti Nobelio premiją į Lietuvą.
Dar stipriau pitch’as skambės, jei pamėginsite pasiskolinti vaizdinių, metaforų iš kitų kontekstų, pavyzdžiui, jei esate įmonės vadovas, kodėl nepamėginus paieškoti savo darbo ir mokslo ar meno sąsajų?
Pvz.: Aš – verslo kūrėja. Savo veiklos drobėje sujungiu discipliną ir improvizaciją.
C. Atvirumas / Asmeniškumas (personalizacija)
Galite sugalvoti kūrybišką ir novatorišką pitch'ą, bet jei klausytojas jaus, kad esate nenuoširdus ir laikote sieną tarp savęs ir jo, greičiausiai, blokuos priimamą informaciją. Nebūtina šokiruoti emociškai apsinuoginant ar naudojant kitas radikalaus atvirumo taktikas. Užtenka vienos mažos personalizacijos, detalės, pabrėžiančios Jūsų žmogiškumą, parodančios pagarbą, pasitikėjimą klausytoju, kad šis susitapatintų su Jumis ir vėliau, iššūkiui iškilus, Jus prisimintų. O to mes ir siekiame – kad užsimegztų asmeninis ryšys ir iškiltume kaip pirmas pasirinkimas rekomendacijai.
Pvz.: Aš – kaip ir Jūs. Esu žmogus, ne superherojus ir tai mano galia, kuria vadovaujuosi kurdamas ryšį su klientais.
Prie Miglės rekomendacijų pridėčiau dar vieną aspektą – turėkime papildomą sakinį ar įrodymą, kad tai, ką darome, yra reikalinga, pvz.: „šia paslauga jau pasinaudojo X klientų, X% klientų atsiliepimai labai geri...” – , taip pavirtindami savo veiklos naudą.
išmokime pitch'ą, kad lemiamu momentu jį būtų galima pasakyti be jokių pastangų
Rekomenduoju turėti ir platesnį – 4 ar 5 sakinių – savęs prisistatymą su platesne savo veiklos istorija apie tai, kaip atėjote iki dabartinio karjeros momento. Turėkite ne tik lietuvišką, bet ir anglišką prisistatymo versiją.
Išnaudokime savo pitch'ą:
About skiltyje LinkedIn ir kt. socialiniuose tinkluose
Konferencijose, forumuose ir kt. viešuose renginiuose, kur prašoma pranešėjų prisistatymo
Prisistatydami patys gyvai asociacijose, klubuose ar kt. organizacijose, socialinėje medijoje ar įmonės intranete
CV, motyvaciniuose laiškuose ar darbo pokalbiuose
Kurdami savo online bendruomenę, pvz., siųsdami LinkedIn kvietimus susijungti
Networking'o vakaruose, susitikimuose su naujais klientais, small talk momentuose...
Namų darbas:
užrašykite savo pitch'ą, pasakykite jį savo artimiausioje aplinkoje, kad suprastumėte, ar prisistatymas aiškus, ar „kabinantis“, ar parduodantis. Galbūt verta turėti kelias prisistatymo variacijas.
ความคิดเห็น