Įdomių ir turinčių ką pasakyti žmonių visada įdomu klausytis. Tokių ieško žurnalistai, tokius seka smalsūs sekėjai, tokius žmones savo patirtimi ar įžvalgomis kviečia dalintis ir didžiausių konferencijų organizatoriai. Savo srities ekspertai, turintys žinių, patirties bei rekomendacijų, išdrįsę „išlįsti” į viešumą, dažnai atranda dar daugiau noro ir inspiracijos tobulėti savo srityje, nes suburia savo klausytojų ratą, pastebi naujas bendradarbiavimo galimybes ar įgyja papildomų pajamų šaltinių.
Tad, jei ateityje norite būti pranešėjais, pateikiame Jums TOP 5 rekomendacijas, kaip galite atkreipti į save dėmesį:
sakoma, kad „jei norime tapti autoritetingu savo srities ekspertu, turime ir atrodyti kaip autoritetingas ekspertas“, tad pasigooglinkime save ir, jei reikia, susitvarkykime savo paieškos rezultatus, kad mūsų ekspertiškumo netemdytų jokie šešėliai. Vėliau atlikime ir savo socialinių tinklų auditą: apžiūrėkime savo fotografijas, komentarus, biografijos aprašymą ir kt. viešai prieinamus duomenis. Ar mūsų internetinė persona patvirtina ir sustiprina mūsų ekspertiškumą?
antra, atlikime namų darbus – įvardinkime ne tik diskutuotinas ar aktualias tematikas, kuriomis norėtume pasisakyti, bet užsirašykime 2-3 konkrečias temas – būsimų pranešimų pavadinimus. Galiausiai, praskleiskime pranešimo turinį, konkrečiai įvardindami, ką pasakosime, kuom dalinsimės, įsivertinkime, ar tikrai turime turinio, dar niekur nematytos „mėsos“, iš kurios kils įdomiausios įžvalgos bei pranešimo autentika. Toks detalumas leis greitai pamatyti, kur dar reikia patobulėti mums patiems, kokios informacijos tematikai išpildyti trūksta, o kokią reikia sutrumpinti. Galutinis šio proceso rezultatas – konkretus pasiūlymas konferencijų organizatoriams su tematika, pranešimo pavadinimu ir pagrindinėmis turinio dedamosiomis, kad būtų aišku, kokio pranešimo iš mūsų galima tikėtis.
pastebima, kad aktyvumas viešojoje erdvėje dažnai prasideda nuo mūsų aktyvumo socialinėje medijoje, nes būtent čia galime sustiprinti savo profesinę reputaciją bei pasitikrinti kuriamo turinio aktualumą. Socialinė medija savo algoritmu šiandien yra palanki ne tik kuriantiems, bet ir ieškantiems įdomaus ar aktualaus ekspertinio turinio. Tad, jei būdami aktyvūs socialinėje medijoje pastebime, kad tolygiai auganti auditorija vis labiau įsitraukia į mūsų kuriamą turinį, tikėtina, kad artimiausiu metu gausime kvietimų prisistatyti ir platesniam žmonių ratui.
nuosekliai kurkime „švarią“, tikslingą bendruomenę kad ir socialinėje medijoje, kurioje esame aktyvūs. Kvieskime, priimkime ir sekime žmones, kurie mums įdomūs, inspiruojantys ar naudingi. Žinoma, pasirūpinkime, kad mūsų bendruomenės nariais taptų ir didžiausių ar populiariausių konferencijų, mokymų organizatoriai bei dalyviai, kad mus žinotų, kad atkreiptų dėmesį į mūsų turinio tematiką bei nuoseklų aktyvumą. Tikėtina, kad ateis laikas, kai jie mus prisimins ir suteiks galimybę tapti jų renginio dalimi.
neatsisakykime net ir mažų renginių ar live transliacijų, interviu, moderavimo galimybių, nes kiekvienas išėjimas į viešą erdvę suteikia mums progą ateityje pasirodyti vis geriau ir geriau. Be to, tai padeda ne tik gauti daugiau kvietimų į kitus renginius, bet ir atveria duris rekomendacijoms. Beje, jas aktyviai galime inicijuoti ir patys, pvz. per „LinkedIn“ platformą. Čia viešai matomos rekomendacijos padeda mums save parduoti ieškantiems įdomių ir naudingų pranešėjų savo auditorijoms. Beje, labai naudinga po pasirodymo išklausyti grįžtamąjį ryšį iš auditorijos, organizatorių, kad suprastume, kaip pavyko pasirodymas, kas buvo gerai, o ko trūko. Ir jei jaučiame, kad reikia profesionalios pagalbos, ieškokime jos, juk šiandien jau yra žmonių, kurie padeda parengti prezentacijas, sudėti tinkamus akcentus kalboms ar pasirūpinti reprezentatyvia mūsų išvaizda.
Vienos didžiausių Baltijos šalyse konferencijos LOGIN vadovė Sandra Meškauskaitė-Stepšienė, nuolat ieškanti įkvepiančių pranešėjų savo konferencijai sutinka su tuo, kad norint būti ant scenos, reikia dirbti su savimi ir nepamiršti palaikyti savo asmeninės informacijos internetuose ir kitoje viešoje erdvėje „higieną“. Taip pat ji atkreipia dėmesį ir į dar vieną svarbų aspektą, ką turi daryti žmogus, norintis būti ant scenos:
„Jis turi pasakyti, o kas toliau (angl. what is next)“.
S. Meškauskaitė-Stepšienė priduria, kad „Nepaisant to, ar žmogus yra “žvaigždė“, ar renka milijonus „like“ paspaudimų socialiniuose tinkluose, ar turi skambias pareigas, ar gal tiesiog dega begaliniu noru pasisakyti ant scenos, viską galiausiai nulemia turinys, o ypač, pranešėjo gebėjimas „įvilkti“ tą turinį į gerą ir nuoseklią istoriją. Dažnai girdžiu, kad tokie žmonės kaip Elonas Muskas iš esmės gali nuo scenos kalbėti bet ką, tačiau aš su tuo nesutikčiau. Net ir iš tokių žinomų asmenybių auditorija tikisi geros istorijos, atsakymo į jiems rūpimus klausimus, problemos sprendimo būdo. Dažniausiai smalsumas ir problemos sprendimo būdų paieškos ir skatina žmogų dalyvauti įvairiose konferencijose, todėl identifikavus labiausiai visuomenėje rezonuojančias temas ir išvysčius įtraukiančią ir nuoseklią istoriją, pranešėjo pasirodymas yra nulemtas sėkmei“, - teigia Sandra Meškauskaitė-Stepšienė. Ji pritaria, kad sėkmingas pasirodymas ant scenos „gimdo“ kitą sėkmingą pasirodymą, daugiau kvietimų kalbėti ir dalyvauti renginiuose, konferencijose.
Tad, jei išties manome, kad turime kuom pasidalinti, dėkime visas pastangas, kad būtume pastebėti, įsimintini ir įdomūs. Juk geros istorijos apsigyvena auditorijos galvose, skleidžiasi ir plinta rekomendacijomis, kvietimais ar didėjančiu pažinčių ratu. Nepamirškime, kad kiekvienas viešas pasirodymas leidžia mums tobulėti ir atrasti naujų temos kampų ar įžvalgų. Ir galbūt buvimas „speakeriu“ gali būti naujas mūsų augimo etapas, naujų įgūdžių įgijimas, galintis monetizuoti į naujas veiklas, partnerystes ar papildomų pajamų galimybes. Taigi, jei norite į sceną, prašom!
Tekstas publikuotas 2021 rugpjūčio 6 d. DELFI.lt.
Comments