top of page

Personal branding ir AI: ką jau galima naudoti?



Ačiū, kad skaitote ir dalinatės savo mintimis apie personal branding, man tai svarbu. Neseniai sulaukiau komplimento iš man artimo žmogaus - sako: „Tu gerai rašai, rašyk daugiau”. Oh, kad tai būtų taip lengva. Šį naujienlaiškį serviruoju su dirbtinio intelekto (angl. artificial intelligent - AI) prieskoniu😌


Šiandien naujienlaiškyje:

  • kelios mintys iš vykusios LOGIN konferencijos

  • karštos naujienos iš AI ir personal branding susidūrimų


Dirbtinis intelektas – mano personal branding architektas?


To klausiau savęs, bandydama pateikti atsakymą šiais metais ir savo pranešime LOGIN. Šioje srityje darbuojantis jau penkerius metus, matau, kiek daug pamatuotų ir ne tik, kyla kalbų apie AI ir personal branding sąveiką, tad ar jau galime naudotis ir pasitikėti DI įrankiais tiek, kad patikėtume jiems savo asmeninį prekės ženklą? Kelios mintys, kurios gali surezonuoti ir Jums.


Tikslas. Su mumis faina dirbti, kai mes žinome, ko norime, tad dirbant su savo asmeniniu prekės ženklu, visada iškyla tas pats nuobodus klausimas – koks mano tikslas, ko siekiu po metų ar dviejų? Daug dvejonių, o kartais ir baimės sukelia šis klausimas, bet atsakymas glūdi mūsų viduje, o ne dirbtinio intelekto atsakymo eilutėse.


Pozicionavimas. Kai  jau žinome savo tikslus, pradedame ieškoti, kokį kelią čia turime nueiti, kad juos pasiektume. Visų pirma, su savo klientais atliekame profesinio gyvenimo auditą – kartais tam, kad patys sau įrodytume, jog jau esame ekspertai, jog jau turime kuom dalintis, o kartais – kad surasti vadinamųjų credibility įrodymų kitiems. Visų antra, įvardiname savo stipriąsias puses, mūsų superpowers, žinoma, jei gerai save pažįstame. Pagelbėti čia mums gali ir asmenybės testai, koučeriai, psichologai arba artimų žmonių apklausa. Trečia, būtų gerai identifikuoti ir savo vertybes, kuriomis keliaujame per gyvenimą. Tuomet turint šios trijulės informaciją ir sumetus visa tai į bendrą katilą, rekomenduojama jame „pavirti” – paanalizuoti, paieškoti, „permiegoti“ ir išsigryninti svarbiausius dalykus, kurie padėtų rasti atsakymą – kuom esu išskirtinė,-is. Ir kai jau turime raktinių žodžių, svarbių faktų, įrodymų kratinį galime juo pasinaudoti ir paprašyti, kad ir ChatGPT, kad pateiktų bent kelis pozicionavimo variantus. Net ir pirminiai AI pateikti headline variantai jau būna visai neblogas atspirties taškas ir kokybiškesni nei dalis matomų LinkedIn headline šiandien. Šios technologijos rūšiuoja idėjas greičiau, jos randa modelius, kurių mes taip greitai neidentifikuojame, bet kontrolės mechanizmas čia būtinas įterpiant klausimą: ar tai apie mane? Ar taip galiu prisistayti žmonėms, kurie mane gerai pažįsta?

Dirbant su įvaizdžio dalimi pozicionavimo etape – daugiausiai dėmesio sulaukia mūsų atvaizdas internetinėje erdvėje. Šiandien čia mus mato daugiau žmonių nei fiziniame gyvenime, todėl tampa svarbu parodyti, kad esame verti mus pažinti, sekti, kartu dirbti ar nupirkti tai, ką parduodam. Dirbtinio intelekto įrankiai siūlo mums naudoti jų sukurtas fotografijas. Atrinkau vieną populiaresnių ir sukėliau 14 tikrų, labai specifinių reikalavimus turėjusių atitikti, nuotraukų. Rezultatas man patiko – sumokėjus apie 30 eur ir nekeldama kojos iš namų, jau po poros valandų rinkausi AI sugeneruotas foto. Bet kai savo auditorijos Linkedin paklausiau, kuri nuotrauka yra priimtinesnė, neįvardindama, jog nuotrauka A – sugeneruota dirbtinio intelekto, o B – fotografuota profesionalios fotografės, 80% atsakymų dominavo variantas B.

Ir tikriausiai, mes visi suprantam kodėl, nes ji tiesiog žmogiškesnė, autentiškesnė. Kalbant apie avatarus, nzn, ar dar prisimenate, kai save reprezentuoti dažniausiai pasirinkdavome geltoną ančiuką🤣. Pereinant nuo statinių į dinaminius avatarus, šiandien dirbtinis intelektas mums siūlo tikrą revoliuciją – avatarus, kurie tikrai atrodo kaip mes. Kuo daugiau mes įdedam žmogiškų pastangų juos kurdami, tuo jie tampa realistiškesni – apie pusvalandį filmuojantis specialiose studijose skaitant skriptą, technologijos „pagauna” mūsų mimikas, manieras, balso tonus ir kt. dalykus, tad mes tikrai galime turėti savo internetinius dvynius.

Įdomus momentas, jog nuo vaikystės mes esame „pripratinti atiduoti” savo vizualą, kai mus fotografuodavo ar filmuodavo, šiandien dirbtinis intelektas vis dažniau prašo ir mūsų balso – dar vieno labai stipraus mūsų tapatybės elemento.


Networking bei tikslinė auditorija. Einant toliau per personal branding procesą – mes pradedam galvoti, kas galėtų būti tie žmonės, kurie padėtų pasiekti tikslų, kuriems mano turinys galėtų būti įdomus, kurie pirktų mano paslaugas ar prekes – nėra sunku sugalvoti patiems, bet DI irgi gali padėti. ChatGPT labai greitai gali atsakyti į šiuos klausimus, kad ir pateikus paprastą užklausą: „Labas, esu [tas ir tas], ar gali nustatyti, kas galėtų būti mano tikslinė auditorija, kuri pirktų mano prekes ar paslaugas?“ Einant į gilesnį kontaktą – yra AI įrankių, kurie pagal LinkedIn profilyje pateiktą informaciją, pateikia rekomendacijas – kokiu tonu tam žmogui rašyti, kaip turėtų skambėti žinutė, kuri turėtų didžiausią tikimybę, kad pvz., susitiktų su manimi. Dirbdama su klientais, žinau, kaip sunku rašyti kvietimus svarbiems žmonėms, kai turi tik tą vieną šūvį, tad tokie įrankiai kartais labai praverčia.


Buvimas (presence). Bet daugiausiai dirbtinio intelekto įrankių pasirinkimas yra, kai mes norime būti aktyvūs internetinėje erdvėje. Dirbtinis intelektas mums padeda daug kur: gali padidinti turinio efektyvumą – kas eina, kas neina, kada tai daryti, kurios antraštės geros, gali kurti įvairias turinio formas nuo įrašų iki straipsnių, naujienlaiškių, gali padėti labiau personalizuoti turinį, optimizuoti mūsų svetaines, panaudoti geriausias praktikas, kad būtų kuo didesnis įsitraukimas, priversti mūsų atvaizdą kalbėti įvairiomis kalbomis (nors jų realiai jų nemokam), padėti tvarkytis su vertimais ir pačiu rašymu – daugybė neįdomių funkcijų, kurios mums sutaupo laiką ir leidžia būti efektyvesniems. Įrankių tiek daug, kad juos atsirinkti užtrunka laiko, bet svarbiausia testuoti, išmokti susikalbėti ir vertinti, ar jie naudingi. Šiandien aš pati naudoju paprastą AI rinkinį, kuris man padeda kuruoti kasdienius darbus.


Noriu akreipti dėmesį, kad sintetinį turinį, sugeneruotą DI, mes šiandien dar lengvai atpažįstame savo sraute. Tad, jei AI įrankiais naudosis dauguma, o einama link to, ateityje įdomesni bus tie, kurie nepamirš savęs, kurie įdės savo patirtį, emocijas, istoriją, tas detales, dėl kurių mes ir skaitome kitų turinį, knygas ar žiūrime Netflix.


Atsakant į pradžioje mano keltą klausimą, ar jau galime pasitikėti ir naudoti DI įrankiais einant per personal branding procesą – mano atsakymas yra 50/50. Vis dar yra vietų, kai ne tik turime suformuluoti užduotį DI, bet ir „įsikišti” patys, kad rezultatas būtų mūsų, o ne generatyvinis AI. Ir dar, kai googliname arba binginame (copilotiname)asmenį, nesąmoningai ieškome žmogiško tikrumo – tikros nuotraukos, žmogaus komentarų, tag’ų, draugų – to, kas galėtų mums padėti suprasti asmenybę. Tad, turėkime omenyje, kad naudojant DI įrankius savo personalbranding, visada filtruokime – „ar tai apie mane“, tam, kad šiame skaitmeniniame pasaulyje mes išliktume savimi.


Tęsinys čia.



Kiti naujienlaiškiai:


Comments


bottom of page