top of page

Kokia #personalbranding nauda?


Galvoju, kad daugiau ar mažiau personal branding (noriu sau leisti vartoti šį skolinį savo tekstuose) naudų matau kasdien, bet, mano patirtis rodo, kad vertingiausios yra šios:

  • aktyvus ir vystomas personal branding padeda išsiskirti, konkuruoti rinkoje, t.y. tikslingiau ir greičiau padeda pasiekti užsibrėžtus tikslus, nes mes jiems ruošiamės ir intensyviai jų siekiame: pagalvojame, kaip norime save pristatyti nepažįstamiems žmonėms, ką norėtume, kad apie mus pasakotų kiti, su kuo norime būti pažįstami, kokia informacija apie mus turėtų būti matoma, kai mus googlina;

  • koncentracija į personal branding mus taip pat skatina augti, mokytis, domėtis, neužsisėdėti, kad būtume įdomūs ne tik sau, bet ir kitiems. Dažnu atveju tai veda ir prie intensyvesnio viešumo, pvz., pasirodymų žiniasklaidoje ar konferencijų scenose, kur natūraliai galime plėsti ir savo networkingą;

  • dirbant su savo internetine persona, matau, kad didėjantis žinomumas, monetizuojasi į papildomus pajamų šaltinius ar didesnės pajamas, kad ir už tiesioginę veiklą. Priežastis paprasta – renkantis, su kuom norime dirbti, mes ir patys atkreipiame dėmesį į žmones, kuriuos žinome (kad ir iš socialinės medijos), ir kurių ekspertiškumu neabejojame.

Kaip pradėti savo personal branding kelią?

Kiekvienas žmogus jau turi asmeninį prekės ženklą, nesvarbu, ar dirbame su juo ar ne. Mus supantys aplinkiniai dažnai iš įvairių šaltinių jau turi susidarę nuomonę apie mus – kartais ji gimsta pabendravus su mumis vos 5 minutes, kartais – iš to, ką randa apie mus internete.

Įspūdingesniam efektui pasiekti būtinas tikslingas kelias, o jis tikrai yra paprastas: įvardinkime sau tikslą – „galbūt svajojame apie karjerą kitoje industrijoje“, „galbūt norime būti žinomi dėl savo ekspertiškumo ne tik Lietuvoje“, „galbūt ateityje norime uždirbti iš konsultacijų ar mokymų“ – tai tik keli tikslai, kuriuos dažnai girdžiu iš savo klientų. Atsakę sau į tai, įvardinkime 3-5 konkrečius raktažodžius, su kuriais norime būti siejami (o gal jau ir esame siejami), pvz., turint žinių marketingo srityje ir galvojant apie savo ekspertiškumą, bent vienas iš raktinių žodžių turi būti „marketingas“. Visa kita priklauso nuo to, ką norite apie save paryškinti, pabrėžti prisistatant kitiems. Suprantama, kad mūsų ekspertiškumas turi būti matomos ne tik kasdieninėje veikloje, bet ir pasirinktoje socialinėje medijoje.

Pasidarius šiuos namų darbus, t.y. suformulavus sau ilgalaikį monetizuojantį (atnešantį piniginės naudos) tikslą bei padirbėjus su savo pozicionavimu, tampa aišku, kokiomis temomis galėtume kalbėti, kokiuose kanaluose turėtume būti matomi, kad patrauktume reikalingų žmonių dėmesį.


Galvojant, kaip derinti savo personal branding tikslus su atstovaujama organizacija, rekomenduoju žvelgti plačiau ir ekspertiškumo ieškoti įvairiuose pjūviuose: pvz., galite būti „x metų patirtį turintis marketingo specialistas“ arba akcentuojant industrijos svarbą, pvz., „Fintech marketingo specialistas“, taip pat galima lįsti į specializaciją, pvz., „esu Digital marketingo profesionalas“. Galima paieškoti ir apjungiančių sričių (pvz., marketingas ir cyber security), asmeninių savybių rinkinių ar patirčių, kurios yra unikalios ir padeda išskirti iš kitų industrijos kolegų. Svarbu atkreipti dėmesį į dalykus, kurie asmeniškai yra įdomūs, „lengvai einasi“ ir kurie ateityje gali būti dar įdomesni. Pradėti galima ir nuo užimamų pareigų, bet jokiu būdu jomis neapsiribokime.


Patinka mano naujienlaiškis? Užsiregistruok ir kartą per mėn. įsikrauk žinių apie asmeninį prekės ženklą! Registracija apačioje👇


Kiti naujienlaiškiai:


Comments


bottom of page